Optimisme in Stepanakert - Reisverslag uit Jerevan, Armenië van Hein Tolboom - WaarBenJij.nu Optimisme in Stepanakert - Reisverslag uit Jerevan, Armenië van Hein Tolboom - WaarBenJij.nu

Optimisme in Stepanakert

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hein

19 September 2005 | Armenië, Jerevan

Het is half september en het is nog steeds aangenaam weer in Stepanakert, de hoofdstad van de niet-erkende Republiek Nagorno Karabach. De knalrode granaatappels worden geoogst en de vrouwen flaneren nog steeds in korte zomerjurkjes in felle kleuren. Toen ik voor het eerst hierheen reisde vanaf Jerevan, de hoofdstad van Armenië, dacht ik dat ik aan een reis naar het einde van de wereld was begonnen. Hoe zuidelijker ik reisde met de minibus, hoe verlatener, geler en droger het landschap werd met op sommige stukken geen enkel teken van menselijke beschaving. Echter na 4,5 uur werd het landschap opeens weer groen met weelderigere bossen. Ik was aan het begin van de Lachin-corridor, de 100 km lange en enige verbindingsweg van Karabach met Armenie, dwars door gebied wat vroeger Azerbeidzjaans was geweest, maar nu bezet door het Karabach Verdedigingsleger. Na het passeren van de grens met Armenie – niet meer dan een slecht onderhouden politiepost die je overal in Armenie tegenkomt – begon mijn reis naar het avontuur.
Voordat ik in augustus hierheen afreisde had ik grote twijfels om hier 3 maanden te moeten bivakkeren. Dit gebied was immers het slagveld geweest van een grootschalige bloedige oorlog tussen 1991 en 1994 waar minstens 17.000 doden waren gevallen - Armeniers en Azeri’s - en in beide landen in totaal 1miljoen vluchtelingen en ontheemden. De Europese Unie schreef over het grote gevaar van niet-erkende staatjes in de voormalige Sovjetunie, geregeerd door criminelen: wapenhandel en –productie, drugssmokkel, mensenhandel en een vrijplaats voor terroristen. Bovendien is dit gebied een van de meest gemilitariseerde gebieden in Europa (ja mensen, dit is ook Europa!). Het Karabachleger bestaat uit tussen de 18.500 en 20.000 manschappen op een bevolking van 150.000, en daarmee het grootste staande leger van de Zuidelijke Kaukasus.
Hoe anders was mijn eerste indruk bij aankomst. Stepanakert is in tegenstelling wat de Azeri-propaganda vertelt zeggen, geen levenloos stadje met slechts bejaarden die erachter blijven. Het is ondanks zijn kleine omvang (tussen 40.000 en 50.000 inwoners) een bruisend en ordelijk stadje met veel groen: de straten zijn schoon, het openbaar vervoer van minibusjes functioneert, overal jonge en oude mensen op straat en ook stalletjes met zelfgeteelde aubergines, druiven en watermeloenen (“Allemaal biologisch hoor!”). Met een beetje fantasie ligt Stepanakert in de Provence, een plek waar je een aantal maanden naar toe trekt om een boek te schrijven. Ongeveer om de dag rijdt er een luid toeterende trouwstoet van Lada’s over de Azatamartikneri (‘Vrijheidstrijdersstraat’). Nieuwe hotels en cafés worden gebouwd met hulp van de Armeense diaspora en het reuzenrad in het kleine parkje stort hier niet van ellende in elkaar. Optimisten hier zeggen dat Stepanakert over 5 jaar na Jerevan de meest aantrekkelijke stad van de Kaukasus zal zijn. Is dit dezelfde plek waarover ik gelezen had voorafgaand aan mijn reis? Was dit de stad die 12 jaar geleden zwaar gebombardeerd was door Azerbeidzjaanse GRAD-raketten?
De stad is een rare combinatie van hoofdstedelijke allure met parlement en ministeries en een dorpse mentaliteit waar iedereen iedereen kent en meisjes worden geacht direct na hun opleiding te trouwen. Politici verwachten dat erkenning van hun etnisch gezuiverde republiek (“Wij zijn anders dan Armenen uit Armenie”) niet lang zal duren, nu deze ministaat in rap tempo democratiseert volgens zelfopgelegde normen van de Raad van Europa. In het allerdaagse leven lijkt het conflict vergeten, de Karabachi’s waren immers de overwinnaars, en het feit dat volgens internationale rechtsregels dit gebied nog steeds Azerbeidzjan is, is hier taal uit een sprookjesboek. In mijn ogen zijn politici hier naïef om te denken dat de handhaving van het status quo of zelf beter erkenning van hun republiekje van langdurig karakter zal zijn zonder enige vorm van compromis aan de Azeri’s. Het rijke verleden van het samenleven met Azeri’s, springlevend voor Karabach-Armenen van middelbare leeftijd die vaak het Azeri nog vloeiend spreken, moet in leven gehouden worden, voordat de jonge generatie, die nog nooit een Azeri in levende lijve heeft ontmoet deze erfenis compleet vergeten heeft.

Hein Tolboom
Stepanakert, 18 september
hjtolboom@hotmail.com

Dit stuk heb ik geschreven voor de website van het IKV. Voor verhalen van andere deelnemers van dit project zie www.ikv.nl kopje Kaukasus / Verhalen over oorlog.

  • 19 September 2005 - 20:30

    Chrissie:

    Je hebt me overtuigd! Gezellig stadje, minibusjes (ben ik gek op :-)), veel groen, zelfgekweekte watermeloenen, Lada's...waar kan ik boeken? Eeuwig zonde alleen van de politieke situatie.Volstrekt compromisloos naar elkaar toe. Dan is het Nederlandse Poldermodel misschien toch zo gek nog niet.....? blijf schrijven!! Groeten, Chris

  • 20 September 2005 - 16:21

    Ezzie:

    He heintje! dit is wel echt de ideale manier om contact te houden en er tegelijkertijd ook nog wat van op te steken hoor!!! Superleuk om te lezen!!! (kom je al gauw terug? ;-( ) Knuffel *

  • 26 September 2005 - 14:10

    Sharon:

    heintje weneer kom je terug?

  • 01 Oktober 2005 - 19:39

    Ezzie:

    Je hebt mij ook overtuigd hoor!!!! Je moet een boek gaan schrijven denk ik :-)
    Het laatste nieuws uit amersfoort... we hebben weer een nieuw lid... Op bariton/ trompet.. ra ra, wie zou dat nou zijn??? De tijd gaat trouwens hard, nog even en dan ben je er al weer. Maar volgens mij heb je net zo veel (of nog meer) tijd nodig om al je verhalen te vertellen. Stef is trouwens voor maanden naar australië vertrokken en zit ook op deze site, onder flipper natuurlijk! tot gauw, dikke knuffel *

  • 09 December 2006 - 23:37

    Toeral:

    Beste Hein,

    Deze initiatief van jou, om op deze manier mensen in dialoog te brengen en je aandacht in het probleem, vind ik een uitstekend werk. Succes en bedankt zou ik maar zeggen.

    Wel vind ik betreurswaardig om te zeggen dat het pijn doet in mijn hart als ik aan de situatie in Azerbeidjan, Armenie en ‘Nagorno Karabach” moet denken.
    Naar mijn mening zijn er talloze politieke oplossingen om het probleem in Nogorno Karabach op te lossen, maar als eerst moeten deze landen bereidt zijn om het systeem van binnen uit te reorganiseren.
    Overheden moeten de internationale conventies respecteren en hun eigen belangen opzij leggen. Het probleem is veel ingewikkelder dan het lijkt…..


    Een warme groet,

    Toeral Goemmatov

  • 29 Januari 2007 - 07:43

    Armeniagirl:

    ow ja turk enige gratis hoeren hier zijn jij en jouw volk dus je zet je zelf vooor lul weetje dat

  • 31 Januari 2007 - 15:26

    %armeen:

    ja kut azerig pwhahaha het is nu 2 tegen een dus geef je maar op kleintje kanker mens jouw moeder is wel erg bijzonder ik bedoel alle hoeren krijgen betaald voor hun werk maar jouw maa betaald hun maar dat is wel duidelijk anders doet niemand het met haar junkie dat je bent

  • 01 Februari 2007 - 18:13

    Armeniagirl:

    wat is het hier stil vind je niet %armeen ?

  • 01 Februari 2007 - 18:22

    Armeniagirl:

    en azeri we gaan jouw achter de ramen zetten in amsterdam kijken hoeveel klanten je krijgt .....laat me raden niemand cker met die wrat op je lul ga je tog eens douchen whahhaha :P dit is schelden op jouw manier of niet dan haha :P

  • 06 Februari 2007 - 13:53

    %armeen:

    hahaah ja azeri haha dit is egt een voorbeeld van dat domme schelden van jouw inderdaad armeniagirl

  • 09 Februari 2007 - 10:42

    Itali For Ever :

    hey homo heet je armeen als je armeen het dan schrijf je armeen niet zo armeen maar armen blinde homo kom maar in Einhoven<>brabant<>woensel ik laat jou in de brand zetten met je lelijke reet ik schop je dikke grote kop der af w8 ik leeg uit hoe ik er uit zit ik heb korte haren een zwarte broek aan een gras jas een zwarte schoenen met veters ik heb geen pet aan ik heb zwarte jeans aan ik heb een beet bruine gezicht kom maar als je mij zit loop dan naar mij toe en dan zie je wat pijn is een dat pijn krijgh je in je lichaam oke madafucker vieze junk ga werken of zo je zit hele dag moeders en vaders te pesten en schelden heb je niks te doen vieze vuile kanker homo ga maar leven zoeken je zegt iedereen mens dat hun moeder zijn hoer maar kijk je moeder even heel goed je moeder is hier de enige hoer armeense hoer van nederland je moeder is door iedereen geneukt door hele wereld is je mama geneukt dus hou je bek en ga maar schamen dat je mamie en hoer is oke vieze vuile kanker smeerlap

  • 09 Februari 2007 - 19:17

    Armeniagirl:

    ey yo mensen kalm aan he oke ik heb genoeg gescheld en zo maa r uh doe ff rustig ok

  • 13 Februari 2007 - 14:01

    %armeen:

    eey kanker armenia ik heet niet armen wat lul je nou je weet tog als je uit armenie komt ben je een armeen vuile moeder neuker daarom heb ik armeen staan !!! ga eerst leren lezen kanker mens en nog betankt van hoe je er uit ziet dus als i8k een vuile junk zie met een zwarte broek en veters zou jij het wel zijn !!!ik ram je verneukte kop naar hel weetje dat !!!

  • 13 Februari 2007 - 14:02

    %armeen:

    wtf..!! heb ik wel niet geschreven ik bedoelde niet kanker armenia ma kanker italia for ever vuil klootzak ga tog met je moeder beffen

  • 14 Februari 2007 - 11:03

    Italyano For Ever Yo:

    hey lelijkert ik heb tegen jou gelogen ik zit helemaal anders eruit ik zit niet zo eruit dan ik heb je gezegt ik zit helemaal anders eruit maar ik heb je foto gezieb als je naar eindhoven komt ik pak jou meteen en ik gooi jou in de sloperij van eindhoven vieze vuile kanker homo

  • 14 Februari 2007 - 11:06

    Italy For Evet:

    nee dat doe ik niet maar dat doe je wel je hebt dat al gebrobeerd bij jou moeder bij jullie familie is dat normaal en van de rest niet allen bij jullie famielie is normaal ik heb van een jongen uit rotterdam gehoord dat je 19 jarige fucking mietje bent dus hou je bek dicht je bent niks en jou are nating je bent een vieze vuile armeens mietje kleine koubouter

  • 14 Februari 2007 - 13:48

    Edik:

    hier ergens heb ik vroeger mij emailadres gezet maar ik wil niet dat jullie gaan mij toeveoegen jullie zijn te dom om met mijn te msn ik heb geen zien in jullie domme bulshit wie mij toe voegt is een hoeren kind

  • 15 Februari 2007 - 12:26

    Armo-axchik:

    tss fck off wie gaat jau nou toevoegen.

  • 15 Februari 2007 - 13:53

    %armeen:

    eey kanker italie ik ben ten eerste niet 19 en ten tweede vuile moggol ik stamp je tot je ballen plat zijn en stop die dan in je moeder kut!! haha en tuurlijk ga je niet zeggen hoe je er uit ziet want je weet als ik je zie dan ram ik je fcking lelijke kop de kanker in !!! net als wat ik bij je vuile moeder heb gedaan

  • 15 Februari 2007 - 13:57

    %armeen:

    haha kabouter haha waar slaat dit op jonge je bent egt son klein kind weetje dat je weet dat ik geen tijd heb voor kindertjes dus fuck of vooor ik kje helemaal afdis en trouwens plaats van dat je hier zit te typen kun je het best je moeder beffen want ze w8 op je !!!

  • 19 Februari 2007 - 23:02

    Joh Men You Are Craz:

    heb je je moeder al gebeft toch dat is normaal bij jullie vieze vuile kanker kind als ik jou pak dan woord je muis in mij handen madafucker een die armeens hoer ga je maar zelf oprotten vieze vuile armeens hoer je hebt geen naam denk ik een die homo armeen is jelelijke aap vriend fuck jullie allebei madafucker je bent niks armeen je bent een fucking zwake kanker mietje je bent niks die azeri jongen heeft gelijk je bent echt een armeens koubouterje hahahahahahahhahahahaha

  • 21 Februari 2007 - 12:05

    %armeen:

    wie is die yo men you ar graz blablabla eey jong ik heb geen zin in bek vechten ik vecht liever zo als het hoort bij een egte man dus geef je adres
    en ik kom kijken of je dan zo stoer bent

  • 21 Februari 2007 - 13:37

    Armeen You Are Crazy:

    ik geef mij emailadres niet aan honden dus hou je bek dicht lelijke stink hond ga maar leven zoeken lelijke hond

  • 22 Februari 2007 - 12:15

    %armeen:

    hahahaahha ajohw wat een zielig mens jongens ma ja tog slim van je dat je adres enzo niet geef want je weet dat ik je de hel in sla !!!!!

  • 22 Februari 2007 - 12:17

    %armeen:

    jij bent nog minder dan nix weetje dat je bent gewoon een wijf ofniet tenminste dat denk ik ma ja ik vecht niet met meisjes mogool en als je een jonge bent schaam je dat je zo laf bent om niet je adres te geven

  • 22 Februari 2007 - 13:34

    Turk:

    eey mensen hier ben ik weer enne armeniagirl zo te zien heb je me gemist :) ben je blij dat ik weer terug bn jaa dat wist ik wel laat de ruzie met die kut armenen maar beginnen hahaha :P

  • 22 Februari 2007 - 13:42

    Turk:

    ik daag je wel uit %armeen om te vechten hier mijn adres :de ruderwillemstraat 16 in utrecht en waar het gevecht word gehouden bij het voetbalveldje vlak bij de st.schoenmakersstraat ik verwacht je op zondag 4 maart rond 5 uur en hoe ik er uit zie jongen 15 jaar zwarthaar bruine ogen bruine huidskleur en heb vaak een nike pet op als je me niet weet te vinden vraag maar aan de straten daar dicht bij in de buurt of me gezien hebben ofzo ow ja en ik heet omar dus vraag gewoon heb je een jonge gezien die omar heet en dan weten ze het wel en vergeet niet tekomen !!!

  • 22 Februari 2007 - 18:28

    %armeen:

    kut mogool vieze kanker mens dat je bent dat adres bestaat niet eens kleintje geef je egte adres want ook al doe ik op navigatie systeem staat er deze gegevens zijn niet juist probeer het op nieuw wat lul je nou ga je valse straat verzinnen !!!! ik ben hier vor een egt gevecht en niet van die dommen grapjes kind

  • 22 Februari 2007 - 20:31

    Armeniagirl:

    kk turk wat lul je no0u ik heb je niet een gemist mogool

  • 23 Februari 2007 - 13:43

    AZERI:

    Hee kanker %armeen ik zeg je een ding en dat is dat je beter naar je kanker moeder kan rennen als je mij ziet.

    wil je dat dan ben je welkom: amsterdam centraal waneer jij wil en daarna zien we wel!!!

    kanker pratjesmakker

  • 23 Februari 2007 - 13:52

    %armeen:

    hahaah azeri dikke vette moeder beffer dat je bent ik zie je wel geef je adres en ik kom en dan zie je wel wie hier een praatjes maker is oke

  • 23 Februari 2007 - 13:54

    %armeen:

    hahahah hoor hem praten als je mij ziet ga je naar je moeder rennen de enige reden waarom ik naar mij moeder zou rennen is als ik je fcking lelijke mislukte kop zou zien

  • 28 Februari 2007 - 15:46

    Anoniem:

    jullie hoeven niet met hem afspraak te maken want hij komt niet ik heb ook met die armeen afspraak gedan maar hij kwaam niet hij is gewoon en bangerike mietje

  • 01 Maart 2007 - 19:12

    Armenian:

    ey anoniem als jij zon stoere gast bent wrm zie ik u naam nie staan wrm heb jij u als anoniem voor gesteeld begint eerst me u want dat wat jij zegt is echt nie logisch iemand die veel durft gaat niet anoniem spreken

  • 02 Maart 2007 - 13:27

    Hay Txa :

    eey deze mop heeft gelijk kut anoniem je bent gewoon een kanker lijer

  • 02 Maart 2007 - 13:30

    Hay Txa :

    eey armenian hij is gewoon een eikel ik ben het helemaal met je eens en als deze kanker homo's jouw uitschelden roep je mij maar he ;)

  • 02 Maart 2007 - 13:46

    Anoniem:

    hey armenian ik geef mijn naam niet aan hond dus hou je bek hond en trouwens jou naam staat niet hier ergens je bent bang om je naam te zeggen of heet je soms armenian nee toch je heet geen armenian je bent een domme zwake bangerik mietje daroom geef je naam niet als of iedereen je naam weet niemand weet hoe je heet omdat je bent bang om je naam te zetten je bent een hond daroom zeg mijn naam niet aan honden net als jou en en ga maar leven zoeken en hou je bek dicht domme mens

  • 02 Maart 2007 - 13:49

    Anoniem:

    hey hay txa jou moeder is kutwijf en je vader is een homo en je bent een vieze vuule kanker zwake mietje hou je bek homo en ga maar werken of ga maar leven zoeken vieze junkie kutkind doei bitc en als je volgende keer hier iets schrijf ga ik niet lezen honden kunnen niet schrijven dus je bent ook een hond daroom ga ik je bulshit verhalen nooit meer lezen vieze stink hond hou je bek bitc doei grote klootzak

  • 02 Maart 2007 - 13:52

    Anoniem:

    je moeder is een wijf en je bent een kut kind hou je bek een keer dicht je blaaft de hele tijd domme hond vieze vuile kanker zwake mietje die itaaljan heeft met je afspaak gedan om met jou te vechten en je bent niet gegeaan omdat je een bangerik mietje bent een italjaan deze armeen is gewooon een mietje hij komt altijd niet dus maak geen afspaak met deze stink hond hij komt toch niet hij blaaft allen maar

  • 02 Maart 2007 - 13:53

    Italjaan:

    ja je hebt gelijk anoniem honden kunnen niet vechten dus hij is een hond hij kan ook niet vechten en hij komt altijd niet hij maakt een afspraak met iedereen maar hij gaat niet wat een domme kut kind is hij

  • 02 Maart 2007 - 17:08

    Armenian:

    Hey ik schrijf mijn naam niet omdat het u niks aangaat en trouwens ik scheld niemand uit dus hoef ik zijn naam niet te noemen maar als ik een jonge was een iemand zou uit schelden dan zou ik ook een man zijn een mijn naam bij schreven.Hay txa das lief dank u maar ik denk niet dat zij mij kunnen uitschelden want ten eerste heb ik niks gezecht tegen hun en ten tweede aleen mensen kunnen mij uitschelden;)dus jah door dieren kan ik niet beledigd woorden allen mensen kunnen mij beledigen

  • 02 Maart 2007 - 19:25

    Anoniem:

    jou hele familie is dieren en jij ook hou je bek je bent ziek in je hoofd schrijnf maar veder niks meer want als je iets gaat schrijnven ik ga toch niet je domme bulshit verhalen ik ga echt niet lezen en trouwens je bent echt gek en hoeveel keer moet ik tegen jou zeggen dat ik mijn naam niet aan honden geef dus hou je bek hond een blaaf maar niet meer want ik ga niet meer naar jou kijken en ik ga jou domme verhaaltjes niet meer lezen je hebt zo grote bek domme hond maar als ik jou binnen kort pak da woord je muis in mij handen vieze vuile kanker homo hou je bek hond vieze vuile zwake bangerike mietje hou je bek iedereen heeft al zat van jou en van die armeen iedereen had jou en iedereen haat die lelijke armeen jullie alle tvee zijn gewoon niks je bent niks en die armeen is ok niks jullie tvee zijn stelletje homo,s eeen grote zwake mietjes hou je bek een ga maar niks meer schrijven want niemand gaat jou domme verhaaltjes lezen ik ook niet rot op kunkind ga werken ga leven zoeken vieze stink hond ik haat jou iedereen haat jou als ik jou pak ik sla jou helemaal kapot w8 maar ik pak jou binnenkort ik sla je bek kapot en die armeen ik pak hem binnen kort en ik sla hem helemaal verot hij gaat dan zonder tanden naar huis jullie al tvee kosenmak agsenesikem kos madaret kunam haram zada madafuckers fuck jou end jou madafucking mama puta madre

  • 02 Maart 2007 - 19:31

    Buitenlander:

    fuck armenia fuck azerbeidzjan fuck turkije ik kom uit een van deze drie landen maar fuck jullie allemaal nederland is de best

  • 03 Maart 2007 - 09:51

    Sirusho:

    ''buitenlander'' volgns my moet je je nicknaam veranderen in kaaskop past je heel wat beter;)

  • 03 Maart 2007 - 22:13

    Armenian:

    Ten eerste ben ik een meisje en dat is mijn tweede of derde keer dat ik hier iets schrijf ten tweede als jij mijn comentaar niet leest wrm reageert gij dan zo brutaal ten derde jij herhaalt je woorden telkens op nieus heb jij geen andere argumenten dat jij altijd zelfde woorden en zelfde zinnen moet gebruiken en ten vierde ik had niks anders verwacht van zon mietje amls u ik weet wel dat jij in staat bent om meisjes te slagendas normaal bij u soort jij slaagt meisjes en jongens slagen u hahaha seut

  • 05 Maart 2007 - 08:21

    Turk:

    armenian jij bent tgewoon een vuile teef een stoep hoer een crack hoer een slet dus wat lul je nou bitch kanker hoertje ik zie jouw elke dag tippelen langs mijn straat als een hoer en ik wist wel dat jij wel een armeen zou zijn alleen armeense wijfen lopen in een ZWART KORT LEREN ROKJE !!! kk sletje en toen keek je me zo zileig aan en je smeekte me om met je te doen voor 70 euro en ik vond het zielig dus deed ik het en wat heb ik nnu ?ik had bijna jouwn vieze ZIEKTES gelukkig ben ik nog snel naar een dokter kunnen gaan en is alles wweer goed dus mensen een goede tip ga nooit naar bed met armenian !!

  • 05 Maart 2007 - 08:27

    Turk:

    ow ja en jij dan KAAS VRETER SCHAAM JE DAT JE JE EIGENLAND BELEDIGT ''BUITNELANDER''KAASKOP DAT JE BENT VETTE GROTE LELIJK STINK KAASKOP GA MAAR NEDERLANDER WORDEN JIJ STOMME HOMO !!! ZALVEEL BETER ZIJN KAASVRETER TERINGKOP KAASJE DAT JE BENT !!!VUILE NEDEERLANDER MAN TEEEEEEERRRRIIIIIING VUILE KAASKOP JE HOEF JE HIER NIET TE HOREN MONGOOLTJE

  • 05 Maart 2007 - 08:30

    Turk:

    eeen egte ''buiten lander'' scheld zen eigen volk niet uit VUI;E KAASKOP FUCK JOPUW FAMILLIE MAN ZELFS ARMENEN ZIJN BETER DAN ZON VUILE BEZEM ALS JOUW MET JIOUWN GEZICHT VEEG IK MIJN REED AF WEETTJE DAT

  • 09 Maart 2007 - 18:06

    Armenian:

    hey turk jij bent echt ziellig weet jij ik heb middelijden me u echt waar,jij hebt te koort andacht en bent heel slecht opgevoed wrm kan jij nie gwn normaal doen ik heb je niet uitgescholden ik probeer jullie gwn duidelijk te maken dat het niks nut om elkaar zo te beledigen. Als jij iets tegen mijn argumenten hebt zeg het gwn dan kunnen wij normaal me elkaar discusieren jij hoeft u niverau niet laaten zien of denk jij met zo kinderachtig te doen dat jij iets bereikt en afgange geeft aan mij of een andere armeen neen jij maakt u eigen belagelijk en u famillie. Weet jij als mensen u woorden hooren gaan zij nie denken dat jij een stoere gast ben maar zij gaan denken dat zij een onbeschaafde achterlijke beo bent die niet opgevoed is of wel van een dier opgevoed is dus maak je eigen niet belagelij pf ik laag me elke keer kapot om jullie beos ik lees jullie komentare elke dag en snap nie hoe een mens zo dom kan zijn das ongelovelijk

  • 09 Maart 2007 - 18:52

    Turk:

    ey hoer ik heb je hier niet om je mening gevraagd dus je houd je bekdigt en dan nog wat wtf kan mij dat schelen als mensne denken dat ik onbeschoft bent kanker hoer kijk naar je eigen jij moet je schamen dat je een hoer bent niet ik !!

  • 09 Maart 2007 - 21:11

    Armenian:

    ey jij mogt zegen wat jij wilt want ik nigeer u ik weet van mijn eigen dat ik geen hoer ben maar dat jij een beo bent is een feit ;) dus ik ga je gwn geen tijd geven want jij kunt niet normaal spreken, ik spreek enkel tege mensen aan mensen die verstandig kunnen zijn aan iemand als u verspul ik mijn waarde volle tijd nie een ik raad de armeene ook aan om hun tijd aan iemand als u nie te verpullen. jij kakt maar dingens zonder op voraant erover na te denken jij komt als een beo over dus ga maar met iemand van u leeftijd spellen beoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

  • 10 Maart 2007 - 13:42

    Buitenlander:

    vieze vuile turk ik heb op je moeder gezicht gepoept en ik heb met je kop mijn reet schoon gemaakt ik ben een armeen ook maar dat heb ik niet geschrijven dat heeft een jongen onder mijn naam geschrijven dus hou je bek vieze turk nu weet je dat was het verising en hey sirusho kaaskop ben je zelf oke dat heb ik niet geschrijven dat heeft een klootzak onder mij naam geschrijven dus sirosho hou je grote bek dicht en je ook vieze vuile turk je moet schamen dat je turk bent hier zijn paar turken en paar azeris en ze schamen dat ze turken zin en dat ze azeri zijn dus je schaam zeker ook je bent een zwaake turks mietje en watje en hou je bek dicht en schrijf maar niks meer want ik ga je domme bulshitten niet meer lezen oke stink hond je bent een hond dus hou je rebuiten je hoort niet hier stomme hond en blaaf niet zo veel want je hebt geen hersens domme turks hond

  • 10 Maart 2007 - 17:49

    Sirusho:

    buitenlander houd je bek zelf wist ik veel dat jij dat niet had geschreven dan hoef je niet zo gelijk te reageren.

  • 10 Maart 2007 - 19:00

    Alex:

    buitenlander je bent gwn hopeloos aapje die alleen ma over moeder praten kijk dan naar u eigen vette moeder wil je neuken?neuk dan je eigen dikke moeder stomme mietje

  • 11 Maart 2007 - 17:14

    Armeniagirl:

    mensen praat eens normaal tegen elkaar en armenian ey negeer die vuile turk gewoon als je negeert kapt die deed die eikel ook eerst bij mij hij zegt tegen iedereenn hoer maar hij is er zelf eentje je hebt gelijk je moet hem gewoon negeren die aap datdie is !!!!vuile turk rot op man je irrieteerd iedereen je noemt alleen iedereen hoer !! MA JIJ BENT GEWOON EEN DIKKE VETTE HOER

  • 11 Maart 2007 - 17:15

    Armeniagirl:

    iedereen weet tog dat je geen hoer bent ;) en dat hij maar lult dus hij zet azich zelf allen maar voorschut

  • 12 Maart 2007 - 17:51

    Ouw Ja AzeriGGGG:

    WEER KLAAR OM TE STRIJDEN..

    en bestrijden tegen kut volken zo als armenia ..ik lach e dik uit babbelaars

    ga beter op kinder spreukjes .nl daar kun je ten minste wat nuttigs leren ,,,kanker armenen !!!

    jullie zijn scheiters eerste klasse
    maar je wat moet ik zeggen..
    behalve jullie kanker moeder aanpakken..

    want alles is hier aal verteld , en op feiten gebaseert,,dus mijn werk zit wat dat betreft op maar ja we kunnen altijd wat plazier uitleven samen..hahah
    ik weet dat jullie zoo kanker zilig zijn om de strijd men mij aan te nemen ,,{{dat heb ik aal gemerkt van jullie mattie Armeen}}hahaah
    wat een pussy hij was doen die mij plotseling zag op pp2g.nl haah wat een amateur pussy was die,,.

    maar ja jullie steken niet ver boven dusssssssss!!!!!!!!!

    Doe wat nuttigs en zoeg iets beters op google behalve bulschit,,kijk mieschien op google voor leven,,ik denk dan dat je wat meer resultaten zou krijgen,,..

    grt AzeriGGG en de enige echte kijk maar op pp2g bij azeri4Live

  • 12 Maart 2007 - 20:11

    Antiturkse-reet:

    ey monghool azeriG jaun fking pp2g bestaat niet eens varken.
    je begint weer uit je nek te lullen.

  • 12 Maart 2007 - 21:26

    AzeriGGG:

    je smierige kanker moeder dat is verandrt in Lekkere_azeri kom je bent welkom

  • 13 Maart 2007 - 08:39

    Antiturkse-reet:

    hahah, zie je ik had gelijk dat van je pp2g die niet bestaat :P
    mijn adres ;
    GRONINGEN, VINKHUIZEN
    kom dan teef. dan zie je wel waar ik die mes steek.
    gaatie gelijk over moeders beginnen sjompie.

  • 13 Maart 2007 - 14:08

    %armeen:

    haha lol anti turkse reed hahaha leuke naam trouwens ow ja volgende keerm doe anti turkse+azeriese reed :P

  • 13 Maart 2007 - 14:37

    Ik Kom Op Je Moeder:

    KRIJG ALLEMAAL DE KANKER EN HOUD JULLIE BEKKEN.
    SPREEK GEWOON ALLEMAAL AF IN AMSTERDAM AANSTAANDE ZATERDAG EN RAM ELKAAR DE KANEKR IN IK WEET TOCH ZEKER DAT ER NIEMAND KOMT,
    BEHALVE IK OP JE MOEDERS HOOFD

  • 13 Maart 2007 - 14:47

    Ik Kom Op Je Moeder:

    owja, HEIL HITLER ZE UBERLORD WILL RULE AGAIN MWHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
    HEIL HEIL HEIL HITLER



  • 13 Maart 2007 - 14:48

    Antiturksazeri-reet:

    % armeen mersi voor je tip:P
    FCK OFF MET JE AMSTERDAM ..
    GRONINGEN IS DE PLAATS ..

  • 13 Maart 2007 - 14:52

    Ik Kom Op Je Moeder:

    krijg kanker boer ga ff in de stal staan en je kanker schapen neuken. en zorg dat je vader het dit keer niet ziet anders krijg jij er 2 keer zo erg van langs in je fucking groningen kankerboerentyfesmoederneukendeslet

  • 13 Maart 2007 - 14:56

    Antiturksazeri-reet:

    BOER IS JE OPA KLOOTZAK

  • 13 Maart 2007 - 14:59

    Antiturksazeri-reet:

    VIEZE KAASKOP FLIKKER
    GAAT IE ZO PRATEN OVER ZYN EIGEN LAND HAHAHAHAHAHAHA
    EGT ZIELIG ..
    WEETJE KK MONGHOOL WY ALLOCHTONEN ZYN HIER OM DE MAATSCHAPPIJ VAN NEDERLAND TE VERBETEREN KAASVRETER

  • 13 Maart 2007 - 15:00

    Ik Kom Op Je Moeder:

    je moeder is verkracht door 3 boeren tegelijk daarom ben jij nu de uber boer van groningen, ga je koeien maar weer verkrachten dat is het enige wat je kan
    heil hitler

  • 13 Maart 2007 - 17:08

    Alex:

    hahaha moet je dat boer heil hilter zien die komt op je moeder ma die heeft al geneukt met koeien drm durf die nie toe geven Boer ga je nou ma naar je paard die heeft je lul wel nodig hahaha

  • 13 Maart 2007 - 18:13

    AzeriGGG:

    ik zie je daar wel hoerenkind..kam daar trouwens vaak haahah

    maar ja de vraag is of je daar woont teef..want ik denk het niet ,,;maar dat zien we daar wel,,tot binnenkort

  • 14 Maart 2007 - 20:06

    Antiturkazeri-reet:

    hahah ja ikwoon daar maar ik geloof egtniet dat je komen zal jij bent alleen vieze praatjesmaker

  • 14 Maart 2007 - 21:57

    AzeriGGG:

    dat zullen we zien bitch..jij ken mij niet wat dat betreft..ik kom daar en ga pas weg als je moeder's punni open gescheurt is..

  • 15 Maart 2007 - 14:21

    Buitenlander:

    hey sirosho hou je bek dicht eeen ton beetje respect je hebt helemaal geen respect en je alex je moet je bek dicht houden je hoort niet hier dus hou je eerbuiten oke kutkind je houd je bek gewoon dicht oke lelijke domme zwake bangerik mietje ga maar leven zoeken hopeloos klootzak vieze werkloos je bent een dakloosen schrijf maar niks meer domme kaaskop want ik ga niet meer jou domme bulsit lezen je bent een groot hopeloose klootzak weet je dat madafucker fuck jou end jou madafucking mama

  • 15 Maart 2007 - 14:31

    Anoniem:

    eey Elvin ga je kanker moeder neuken!!!!

    BITCH

  • 15 Maart 2007 - 15:29

    Alex:

    buitenlander ik heb je toch gezegde dat je eigen moeder moet neuken dus kom niet zeuren over kanker wie weet kan je ook kanker krijgen als je altijd over kanker begrijp je?je hoort hier ook niet dus ga weg voor dat je ook kanker krijgen als je niet ophouden ;)stommmmmmmmmmmmme hondje die altijd over kanker alsof die nie belangrijk vindt pfffffff

  • 15 Maart 2007 - 18:37

    Mn Naam Je Niks Aan:

    ey mensen wat zijn jullie belagelijk alle maal he , kijk is naar jullie woorden allemaal zelfde bulshit iedreen schrijft dezelfste dome dingens op hebben jullie zo weinig fantazie hahaahaha het woordt hier echt saai pf verander van onder werp ofwel gebruik andere woorden anders kan ik me niet meer amizeren met jullie domheid

  • 15 Maart 2007 - 22:01

    Fuckmnnaamjeniksaan:

    gij eigen domheid je mag onze domheid site gerust uitlachen maar ik verwijt je nix mss ben je zelf armeens daarom durf gij jouw lelijk naam niet zeggen dus je bent hier zelf bange kk mietje


    ps:als je niet kan meer met onze domheid dus ga hier weg voor ik je dikke pik stampen Fuckkkkkkk vuile grote slappe ezelpik

    ik kom je helpen Alex;)

  • 16 Maart 2007 - 00:16

    AzeriGGG:

    goed zoo mensen ,,iedereen moet weten dat gemiddelde armeense jongen sex met zijn moeder of zusje heeft,,dat is de gewoonste zaak ter wereld voor armenen ,,Vraag een keer voor de lol aan een armeen die je tegen komt op straat..hij zal je zeggen wat ik zeg.dat is namelijk de armeense tradicioneele cultuur..En zij allemaal zijn er trots op ..Bijv:kijk naar hun kanker koppen ,heb je wel is de overeenkomsten in armenen naast een varken of aap gevonden..NEE omdat er zijn geen verschillen tussen die wezens..Net twee drupels water..of die vieze neuzen van hun..bahh egt vies.Maar ja dit moet je goed in je hersenen op nemen.

  • 16 Maart 2007 - 19:58

    Anoniem:

    hee kanker puta kind opkankeren met je kanker links naar porno sites

  • 18 Maart 2007 - 18:38

    Edik:

    ik ben een armeen een ik ga niet met een armeen vechten dus jammer voor je armeen ik vecht niet met armenen dus heel erg jammer voor je ik dirf wel maar ik vecht niet met je omdat je armeen bent anders heb ik al met je gevochten

  • 18 Maart 2007 - 18:43

    Buitenlander:

    vieze vuile kanker kaaskop rot op van hier die site hoorrt niet een kaaskop te zijn je bent een kaaskop ga maaar naar een kaaskop site deze site is speciaal gemaakt van armenen en turken en azerien dus rot op lelijke domme kanker alex fuck jou moederf je hebt je moeder al geneukt dat is normaal bij jullie maar bij ons is dat niet normaal dat doen wij niet en ik ga nooit meer jou bulshitten lezen echt waar je bent een hopeloze klootzak ik ga nooit meer je klote verhalen lezen doei madafucker

  • 18 Maart 2007 - 19:41

    Alex:

    hmmm ik hoor hier niet hahaha lekkere pech voor u!!!lik mijn reet ik kom hier wat ik wil
    fucker buitenlander die niet durft zijn vuile naam op de site laten zetten hahahah De paardenlul neukt je lelijke slappe kont en daarna je lelijke moeder kapot neuken ik naai je scheel mond zodat gij niet meer praten vuile idioot

  • 18 Maart 2007 - 19:43

    Alex :

    of ik knip je tong eraf kleine klootzak

  • 19 Maart 2007 - 15:02

    Buitenlander Nummer1:

    hou je bek vieze vule lelijke kaaskop een val maar mensen niet lastig en ga maar leren tippen want je tip allemaal met fouten je hebt al je moeder geneukt vieze vuile kanker bitc ga maar weg van die site een praten niet over andere mensen en praat niet over moeder dat is mij laaste verhaal ik kom nooit meer naar deze site en ik wil je iets zeggen voor dat ik weg ga tot nooit madafucker fuck jou end jou madafucking mama sanama bitc suck my dick bitc

  • 19 Maart 2007 - 15:04

    Armeen:

    je tong is al gekinipt toch daroom kan je niet meer online komen op msn

  • 19 Maart 2007 - 15:06

    Armeen:

    hey alex je tong is door een turk geknipt daroom kan je niet meer online komen op msn en je kan ook niet tippen je hebt ook geen handen

  • 24 Maart 2007 - 10:45

    %armeen:

    wtf wat is dit voor domme gedoe je tong is geknipt door die en door dat whaha egt zielig hoor

  • 24 Maart 2007 - 12:36

    Edik:

    ik ga nooit meer naar deze site komen

  • 26 Maart 2007 - 12:43

    Knappe Armeense Meid:

    hooi jongens kzoek knappe jongens zit hier wat aardigs tussen want ik bn nu vijgezel owja en niet te ouden of te jongen jongens want ik ben 11 jaar geworden en wil het liefts een jongen van 16 t/m 18

  • 26 Maart 2007 - 13:37

    Armeniagirl:

    pfwhahaha wijf nooit opvoeding gehad ? je bent elf jaar en kijk wat je hier allemaal zegt

  • 26 Maart 2007 - 19:17

    Geile Armeen:

    heej agcik jij mag best mij pijpen...
    ik hou van neuken,Jij ook.Dan waar w8 je op .
    kusjes garik

  • 26 Maart 2007 - 19:53

    Hahahahah:

    ja die knappe armeense meid is geen meisje ma HOMO HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
    garik je mag met die homo neuken wahahahahahahahah ik lach jullie uit kk armeense

  • 26 Maart 2007 - 22:23

    Geile Armeen:

    ik lach je moeder uit ,,zij is pas schande met haar kut kop.je moeder pijpt zoo vaak dat ze droge lippen van kreeg
    hahaha

  • 26 Maart 2007 - 22:45

    Halfbloedje:

    Hoi mensen ,ik ben half azeri, kwart joods en kwart georgies,,ik zoek een leuke jongen voor een spanende date, nieuwschierig voeg mij dan toe... MISS-azeri18@hotmail.com afkomst is niet belangerijk,als je maar leuk bent..

    kusjes ...Nessie



  • 27 Maart 2007 - 12:02

    Turk:

    ''geile armeen'' bn je pedo ofzo wil je neuken met dat ''knappe armeense grietje''hahaah 11 jarig wijf zoekt een man van 16t/m18 hahahaha wat een hoeren kind is zij dit noemen ze nou goede opgevoede armenen nou als elk armeense wijf van 11 jaar hier smeekt om van 8ter gepakt te worden dan weet ik niet hoe die armeense wijfen van 16 zijn

  • 27 Maart 2007 - 12:03

    Turk:

    half bloedje rot op want we willen hier geen 3 gemixte landen wijf

  • 27 Maart 2007 - 12:24

    Armeniagirl:

    turk!armenen zijn goed opgevoed alleen dat domme wijf is gewoonb straat kind !!mogolische wijf dat ze is ze laat gewoon ons naam vallen wijf geef je msn als je ouders je niet manieren kunnen leren en je niet kunnen opvoeden dan moet iemand anders je kop normaal krijgen ik maak geen ruzie met kleine kinderen maar kijk jij bent gewoon een debiel omdatr jij niet nadenkt als jij praat ik geloof niet dat je armeens bent dom wijf je bent gewoon turk ofzo die gewoon onder een naam doet als of het een armeense meisje is voeg me toe en ik zie wel of het egt zo is

  • 27 Maart 2007 - 17:50

    Knappe Armeense Meid:

    ik bn wel goed op gevoed jij niet antn jij lijkt net op[ de kont van een aap armeniagirl je denkt dat je de mooiste bent maar dat bn ik lekker hahahaahaha huilebalk huilebalk huilebalk

  • 27 Maart 2007 - 19:42

    Halfbloedje:

    hee kanker turk,niks te doen of zoo.Kut kop ,ga je kanker moeder naaien.Ezel wat is jou probleem.Mijn leven is jou zaak niet.ik ga graag met jongens om.

    Als je verder iets toe te voegen heb ,dan verwijs ik door naar je moer!!!!


  • 27 Maart 2007 - 20:55

    ....:

    halfbloedje ben je nOu hoer ofwat?jouw lelijke kut is al grote als bal we willen jou vuile kut niet ga dan bij de hoeren werken ze doen jouw kut wel spelen vuile hoertje

  • 27 Maart 2007 - 22:14

    Halfbloedje:

    had ja dat comentaar tegen je moeder of tegen je zus(je).Ik denk dat je moeder grotste hoertje is.Aan je speling te zien ben je geen turk, maar een bitch.

    Als je geen meisje kan krijgen dan moet je je moeder vragen of die met je wilt spelen.
    En laat mij met rust.

    EN DIT IS VOOR DE ECHTE HULKS..

    MISS-azeri18@hotmail.com


  • 28 Maart 2007 - 13:21

    ....:

    Haar benen wijd
    Amateur hoer
    Lekkere geile meiden
    Fistfucking
    Behaarde kut
    Lik me
    Omasex
    Escort girls
    Dikke kontje
    Jonge meid heeft seks op z'n hondjes
    Extreme Dildo sex

    HALFBOEDJE IS HOERTJE WHAHAHAHAHAHA

  • 29 Maart 2007 - 15:40

    Halfbloedje:

    zoo te lezen ben je meer met seks sites bezig, dan met je eigen moeder..OOUWW wat jammer.Ik had niet verwacht dat hier op deze forum zulke viseriken zijn..!
    Maar je ik ga mijn kostbare tijd niet aan zulke moeder neukers als jij bestende. Kanker vizze Turk/armeen ..of wie je ook bent.Val dood !!!!
    En zo als ik aal zei:JE MOER IS EEN HOER.EN JE ZUS(Je).

    en voor de real men's mijn msn is toe te voegen.

    En o ja ,,vergeet niet aardig te zijn,,

  • 29 Maart 2007 - 16:18

    Hay Txa :

    hahaha je had niet verwacht dat op deze site vieze rikken zijn he maar enig vieze rik bn jij wijf ik vind de turken zelfs honder keer beter dn jouw en als ik dat vind dan betekent dat dat je heel erg slecht bent hoertje

  • 30 Maart 2007 - 20:25

    ....:

    idd je hebt niet verwacht dat site volle geile mensen wachten op je neuken wghahahaha

  • 01 April 2007 - 10:00

    Armeniagirl:

    opfucken met die domme site s

  • 01 April 2007 - 17:18

    Htjyijkrjeiwjkr:

    armenia_boss@hotmail.com edik_khadchaduryan@hotmail.com MISS-azeri18@hotmail.com armeniagirl@live.nl hayuhi-@hotmail.com


  • 25 April 2007 - 22:32

    Nessie:

    hoi mensen ik ben een joodse chick,met een kromme neuz.Ik zoek een man tussen 17 en 20 die me wilt s.Avonds wilt nemen.

    Heb je interesse dan moet je gewoon mailen of mij toevoegen,,,.........

    MISS-azeri18@hotmail.com

    Kom IK wacht Op JoU...!!@!@!

    of je kan mijn werkplaats ook bellen..

    .....09060666.........bel is scoren.

  • 14 Juli 2007 - 16:35

    Mihran:

    Hier voeg toe annietje_20@hotmail.com
    armeense hoer ze doet aan alles neuken pijpen beffen liken rukken
    geef haar msn door
    en veel plezier met haar heb ik namelijk ook gehad
    mzzl

  • 14 Juli 2007 - 16:53

    Turkeyyy:

    hoeren armenen

  • 14 Juli 2007 - 16:53

    Armeniaaa(L):

    hoerrrr is je kk volk kk turkk

  • 14 Juli 2007 - 16:58

    Armooo:

    hey jongenss voeg deze armeense meisje toe
    ze doet aan deze aantal dingen :
    pijpen
    beffen
    neuken
    kontnemen
    vingeren
    rukken
    aftrekken
    op alle maniere
    ze neemt films op met jongens
    ze neukt graag met turken kk hekss dat ze is en ik heb haar al een aantal keren gepakt dus als julie zin hebbe ze neukt met iedereenn voor geld en gratis kk heks dat ze is neem haar ook ze kan der wel wat van hier HAAR MSN annietje_20@hotmail.com
    VOEG HAAR TOE EN IK WENS JE EEN HELE VIJNE AVONTUUR:) EEN JONGEN DIE DAT WIJF ANNIE HEEFT GENEUKT

  • 14 Juli 2007 - 17:02

    HEYY!!!:

    VOEG DEZE AANTAL MENSEN TOE EN JE ZAL EEN KK LEUKE AVONTUUR BELEVEN ,//XXXXX armenia_boss@hotmail.com edik_khadchaduryan@hotmail.com MISS-azeri18@hotmail.com armeniagirl@live.nl hayuhi-@hotmail.com annietje_20@hotmail.com

  • 15 Juli 2007 - 09:06

    Mihran:

    Ara Armoo Heb Jij haar ook al geneukt en was het lekker man.?
    ze kan goed he ag
    mzzl man

  • 13 Augustus 2007 - 07:18

    Armeniagirl:

    erexek wat gaan jullie schrijven annietje blablabla et turkere hinz kiemanan hayere bozeren :@

  • 13 Augustus 2007 - 12:42

    Kristine:

    ja wie is die anietje20 ? die hoer speeld met onze naam en jullie schrijven dat hier gewoon :@ mer hayuhinerie anoenie hit ek xaxem :@ zo denken ze dat onze hele volk zo is ! et reclam ek anem metom tesek tesek hayernel bozer unin h@n !

  • 18 Augustus 2007 - 07:38

    Turkmentjeee:

    zie je wie nou een hoerenvolk is :D hier alleen armeense wijfen die reclames maken hoi ik bn hasmik of wet ik veel wat loool en ik heb hier nog geen turkse wijf zo iets horen zeggen

  • 20 Augustus 2007 - 06:45

    Hovo:

    eej kk luister als armenie een hoerenvolk was dan was je moeder ook armeen dus wat zit je dom te praten je weet tog turkije grootste hoeren volk 4 life :D doe chill en accepteer dat nou gewoon dat je land een hoerenvolk is daar kunnne wij tog nix aan doen

  • 22 Augustus 2007 - 06:49

    Lil'armogangsta :

    hahah lekker hardd jongeee

  • 04 November 2007 - 14:04

    Aziz:

    holaa mensen ik ben arabich
    en ik ben 18jaar jong
    en ik heed Aziz
    maar ik ga weer de groetennnnnnnn!!:D

  • 04 November 2007 - 14:05

    Aziz:

    doeiiidoeg

  • 09 November 2007 - 20:53

    Hasmik:

    Hallo kanjers....ik wil graag leuke jongens ontmoeten via deze site.....Ben je ook op zoek naar wat spanende date's inclusief neuken ..dan moet je voor aal reageren op deze msn,..

    Ben zelf armeens ,maar azeris,turken russen enz...zijn welkom

    bonitalamiya@hotmail.com

  • 10 November 2007 - 18:57

    Azeri Jongen:

    Fuck azeri's en fuck armenen.we zijn alemaal mensen van vlees en bloed.
    het is niet belangerijk waar je vandaan komt maar wat je in je hoofd hebt.Als jullie zoo trots zijn op jullie landen, dan moet je je aanmelden als candidaat voor verkizingen in jullie landen.,want prezidenten van bijde landen geven geen shit om de land zelf maar om de geld waar ze van kunnen provieteren.

    Ik ben zelf azeri ,.en ik zeg fuck azerbaycan, maar niet de bevolking zelf.maar de homos van de cabinet.

    en ook de armense cabinet..

    iedereen is gelijk oorlog breng aleenmaar elende en bloed.,iedereen moet met elkaar kunnen opschieten .,de huidskleur maakt niets uit...

    grt,

    Objektieve jongen.


  • 27 November 2007 - 10:59

    Seyma:

    ik wil stage loopen zorg en welzijn die mijnopliediegn is

  • 27 November 2007 - 11:02

    Seyma :

    SLM MILLET IK BEN TURK MAAR IK BEN GEK OP AZERBEJCAN AZERI KOTU DIYEN KENDIDIR KOTU CUNKU AZERI VE TURKLER KARDESLERDIR TUM AZERI VE TURKLERI SEVENLERE SLM

  • 27 November 2007 - 11:04

    SEYMA:

    MIJN MSN IS DIT
    basiyin_belasiyim@live.nl

  • 04 December 2007 - 17:12

    Afghanni_lad[y]:

    turkmentje ofso
    voel je niet al te trots ;)
    ik ken turkse meisjes die voor 100 euro doen ahahahah kijk dat is pas schandelijk
    en julei noemen julei zelf moslim ga fietsen julei maken mij geloof ten schandee plzz turken&azeri hou julie bekken julie worden tog hard gedist door armeenen:)
    lkkr voor juliee

  • 06 December 2007 - 01:21

    ARmoo_Axchik:

    @turkmentje dat zijn geen armenen schele! dat zijn turkse jongens> die heel graag armeense meisjes wille zijn hahahha

  • 11 Januari 2008 - 13:30

    Hahaha:

    tazzzzzzzzzzz

  • 25 Januari 2008 - 08:42

    Armeen Ahaah:

    kut armene jullie zijn allemaal hoeren kijk die kim kardashian armeense ster ze is geneukt door een dikke neger en het staat op internet met haar open kut ahahaha kut hoeren

  • 25 Januari 2008 - 13:28

    ARMANIARMANI:

    Armeen ahaah ; ja omdat ze een hoer is;)

  • 25 Januari 2008 - 13:29

    ARMANIARMANI:

    trouwens ze is geen ster die vader is een advocaat;)

    KUTTURKEE.

  • 25 Januari 2008 - 19:31

    ..:

    kim en je meoder is hoer maar niet iedereeen

  • 06 Februari 2008 - 13:07

    Blaabla(ARMEEN):

    UFFF JULLIE ZIJN OOK EGT LEVENLOOSS
    SKKLS

    PS; WEL EEN KINDER8TIG SITE HOORR

    MAJAA BOEIT NIET
    AITT;

  • 22 Februari 2008 - 12:11

    Aan ..:

    Hou je kenker bek dicht jau moeder is een dikke hoer ze staat elke dag bij het raam ..
    trouwens kim is geen armeen want wij armenen zijn geen hoeren;)
    wie een hoer is die is geen armeen

  • 31 Augustus 2008 - 10:35

    Annemarije:

    Hallo,ik zou maar niet te veel zeggen hoor maar er zijn ook veel turkse hoeren

  • 23 September 2011 - 11:10

    Turksehoer:

    jullie zijn kanker hopeloos haahahhaha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Armenië, Jerevan

Hein
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 27360
Totaal aantal bezoekers 357521

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2005 - 25 Oktober 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: