Voetbal! (uiteraard) - Reisverslag uit Jerevan, Armenië van Hein Tolboom - WaarBenJij.nu Voetbal! (uiteraard) - Reisverslag uit Jerevan, Armenië van Hein Tolboom - WaarBenJij.nu

Voetbal! (uiteraard)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hein

02 September 2005 | Armenië, Jerevan

2-9-2005

Ja mensen, morgen 3 september is De Grote Dag!! Niet alleen omdat dan mijn vader jarig is (gefeliciteerd pa!), maar ook omdat morgen de voetbalinterland Armenie-Nederland plaatsvindt om 22.00 lokale tijd. Alle deelnemers van het project zijn nu bij elkaar en we verheugen ons ons erg op de dag van morgen.

De stad begint steeds meer oranje te kleuren, of althans: de Nederlanders zijn op straat zeer makkelijk te herkennen, ook zonder shirt. (De gemiddelde Armeen is niet groter dan 1.70)
Eergisteren hebben wij op het terras bij toeval de Nederlandse coach van het Armeense elftal op het ontmoet:Henk Wisman samen met zijn assistent Johan Steur. Zij zijn hier sinds 2,5 maand en combineren hun taak bij het nationale team met het trainen van het beste clubteam Pyunig Yerevan. 7 spelers van het nationale elftal spelen deze deze club. De competitie bestaat uit 10 teams, waarvan 2 teams zich reeds teruggetrokken hebben wegens financiele problemen. Rachel en Liesbeth hebben Henk en Johan geinterviewd en gisteren zijn we bij de traning wezen kijken. Erg leuk. Henk brult wat in het steenkolenEngels en een assistent die hem de hele tijd op de voet volgt vertaalt zijn kreten in het Armeens. Tussen alle Armeense oerkreten van de spelers hoor je dan toch nog verrassend: "Hou het breed!" Een leuke ervaring, maar we hebben geen handtekeningen gevraagd van de spelers omdat wij simpelweg geen idee hadden wie de spelers waren. Wij dachten Edgar Manatsjarian (speelt bij Ajax) te herkennen, maar achteraf bleek dat we 2uur de verkeerde gast hadden gevolgd..

De wedstrijd wordt gespeeld in een stadion van 20.000 man, omdat het grote stadion waar 70.000 man in kan afgekeurd is door de UEFA. De bovenste ring schijnt technisch nogal wat mankementen te verkeren. In Armenie is verder weinig aandacht voor de wedstrijd, omdat Armeniers liever worstelen en gewichtheffen.

De vermiste Kameroenese Armeniers hebben wij ook nog niet gezien trouwens.

Inmiddels is het koud in de stad, het is nog maar 25 graden. Omdat ik geen jas bij me heb, heb ik nu last van mijn keer. Maar ter geruststelling: het is nog steeds terrasjesweer. Wij vermaken ons uitstekend met gesprekken met mensen van Miniserie van Buitenlandse Zaken, de NL ambassase en verschillende NGO's. Zeer interessante gesprekken over Karabach, Europese intregratie, relaties met Turkije en de volksaard van Armenen en Azeri's.

Kijk morgen op TV goed naar de tribunes morgenavond, ik ben diegene met dat oranjeshirt en dat blonde haar...

Mijn voorspelling: Haiastan-Hollandia: 0-3, alhoewel ik wel onder de indruk ben geraakt van de Armenen hoor...

Tot de volgende keer...

PS: Ton, vertel Zare dat ik zijn tweelingbroer heb ontmoet, hij heet Arsen en woont in Moskou.

  • 02 September 2005 - 14:43

    Annie:

    Hup Tollie Hup! Ik zal ff opletten of ik een lang blondje met een oranje T-shirt voorbij zie komen. Wij kijken voetbal tegenwoordig verplicht en tegen wil en dank bij Talpa

  • 02 September 2005 - 18:18

    Myrthe:

    Volgens mij valt het met die aandacht voor voetbal wel mee. Voetbal is hier onwijs populair. Er worden veel wedstrijden uit de Spaanse, Duitse en Engelse competitie live op tv vertoond en dit jaar ook alle wedstrijden van Ajax (vanwege Edgar Manucharian). Het probleem met het Armeense team is, dat ze toch wel verliezen. Dat dempt het enthousiasme nogal, heb ik de indruk.
    Toen het Nederlandse team eerder vanavond in hun hotel aankwam, stond het voor het hotel vol met fans en kids die handtekeningen wilden.

  • 03 September 2005 - 08:45

    Sandra:

    Heej heino!!
    ZO te horen heb je het wel naar je zin daaro!!
    We missen je wel bij de toetervereniging maja gelukkig kom jeover een tijdje weer terug!!
    Groetjes en kusjes sandra Kommer

  • 03 September 2005 - 10:08

    Oranje Leedjuh:

    hein waneer kom je weer terug

    xxxx

  • 03 September 2005 - 16:50

    Oda En Ad:

    Hein wij hebben net je verslag gelezen en wij wensen je veel plezier, vooral bij het voetballen.Nederland moet wel winnen!!!!!!!!!!. Je zult eerdaags ook nog wel berichtjes krijgen uit Den-Haag

  • 04 September 2005 - 10:44

    Marije:

    Hoi Hein,
    Echt super dat je het zo naar je zin hebt. Ik ben net terug van zomerkamp en we hebben je enorm gemist. De groeten van Anita en Alle-Klaas. Dikke kus van mij.

  • 12 September 2005 - 19:36

    Rob:

    He Tollie!

    Vol verwachting kijk ik naar je site en wat ziet mijn oog... GEEN nieuw bericht! Ik ga er maar vanuit dat je het enorm naar je zin hebt daar! Hier in NL is het werk weer begonnen en bevalt weer redelijk... op naar de volgende vakantie ;-)
    mzzl Rob

  • 13 September 2005 - 06:25

    Chanine:

    Hee heinie!!

    Waar blijven je nieuwe verhalen?? Ik ben ondertussen in bangkok en maak me nu op voor een nachtreis per trein naar Surat Thani en vervolgens gaan we met de ferry naar Koh Samui! helemaal top natuurlijk! Hou je het nog een beetje uit in Verweggiestan? laat maar wat van je horen als je de tijd hebt, en niet ondertussen op een mijn gaan staan he? Een tuktuk is trouwens net een ritje in een achtbaan, het laatste verborgen avontuur in Thailand volgens mij! AAAAHHH!! Tjusschie Channie

  • 13 September 2005 - 17:21

    Chrissie:

    Heej Heinz! Je vertoont a-typisch gedrag >> veel te stil! Waar blijven je wilde verhalen nou? Denk eens aan al die zielige, werkende mensen die zelf nix meemaken en t moeten hebben van jouw stoere verhalen...anders verzin je maar wat :-)!

  • 19 September 2005 - 18:34

    Neef Ed:

    Ik heb je gespot op de tribune Hein! Inderdaad in oranje shirt. Ik kreeg vanmiddag deze link van Ton vandaar mijn late reactie, maar leuk om te lezen hoe het met je gaat. Met ons gaat 't goed en ik hoop dat je 't naar je zin hebt in de oost en ik blijf je volgen. Houdios!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Armenië, Jerevan

Hein
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 615
Totaal aantal bezoekers 357514

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2005 - 25 Oktober 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: