Eindelijk op plaats van bestemming! - Reisverslag uit Stepanakert, Azerbeidjan van Hein Tolboom - WaarBenJij.nu Eindelijk op plaats van bestemming! - Reisverslag uit Stepanakert, Azerbeidjan van Hein Tolboom - WaarBenJij.nu

Eindelijk op plaats van bestemming!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hein

07 Augustus 2005 | Azerbeidjan, Stepanakert

He he, ik ben er. In Nederland was er nog die geweldige soap dat ik niet mee met de anderen kon reizen, omdat mijn paspoort niet klaar lag. Geen paspoort, geen vlucht. De visumdienst had mijn paspoort naar het verkeerde adres gestuurd waardoor ik pas een dag later kon vliegen. Wel met KLM, rechtstreeks naar Tbilisi.

Afgelopen een training gehad met alle deelnemers van het project: 4 Dutchies, 2 Azeri's en twee Armeniers. Weer kennisgemaakt met de Georgische keuken. Khinkali's zijn erg lekker, de khatchapoeri vond ik niet zo lekker (waarschijnlijk te veel van gegeten)

Zaterdagochtend om 10 uur vertrokken naar Jerevan, hoofdstad van Armenie. Daar geslapen bij nichtje van Ruzanna, mijn Armeense buddy voor de komende 4 maanden. Vandaag (zondag) om 8 uur vertrokken mnet marsjrutka (minibusje) naar Karabach. Koffers op het dak. Na 6,5 uur aangekomen in Stepanakert.

Ik voel me al helemaal thuis bij Raja, een weduwe met 1 zoon die in Moskou woont. Haar andere zoon is gesneuveld in de oorlog om Karabach. Zijn portret hangt op een prominente plek in de huiskamer. Ik heb vandaag al lekker Russisch kunnen oefenen en alles gaat charasjoo (goed).

Morgen eerste werkdag, vandaag nog even wennen...

U hoort nog van mij

  • 07 Augustus 2005 - 16:35

    Micaela:

    Hoi Hein!

    Geweldig hoor dat je daad werkelijk nu in armenie zit! spannedn.
    Ik ben zeer nieuwschierig naar al je verhalen dus hou me op de hoogte.
    heel veel succes met je werkzaamheden daar. groetjes en tot mails micaela

  • 08 Augustus 2005 - 13:49

    Ezzie:

    Hé Heintje!

    Blij dat je veilig aangekomen bent! Is Harry Potter inmiddels uit door het extra wachten??? Het weer is in ieder geval beter dan in NL! regen regen en nog eens regen. Ik wilde nog wat opsturen maar dat vind de computer niet leuk! Werk ze!

    Liefs Esther

  • 08 Augustus 2005 - 16:36

    Sabina:

    Hallo lieve Hein,

    Volgens mij vermaak jij je prima! Ik ben een beetje jaloers op je en zou nu graag even van plek willen wisselen. Wie weet, misschien maken we in de toekomst samen nog een Balkan en Kaukasus toer. Ik heb de laatste tijd niet veel uitgevoerd. Ik ben wel 2 dagen wezen feesten (tot in de vroege uurtjes!) met een paar vriendinnen tijdens de gay pride.
    Het was heel leuk en we hebben uren gedanst. Maak maar lekker veel foto's dan volgt de uitleg wel bij een koffie. Miss you...XXXXX Sabina

  • 09 Augustus 2005 - 18:25

    Marco:

    He Hein,

    Goed te zien dat je heel bent aangekomen!

    Ik pak er een borrel op.
    Na zdarovje, tavarisj!

  • 10 Augustus 2005 - 09:35

    Marije:

    Hoi schat,
    Fijn te horen dat je in ieder geval veilig bent aangekomen. Heel veel succes en ik mail je.
    Kus

  • 12 Augustus 2005 - 07:55

    Annemarie:

    Lieve Hein,
    Fijn te horen dat je goed aangekomen bent. Doe voorzichtig denk aan mij.
    Lieve groetjes
    Annemarie

  • 30 Augustus 2005 - 21:22

    Ben En Oda Rigter:

    Hein wij hadden af gelopen zondag de familie dag van de Rigters en je moeder heb vol trots je verslag laten lezen fijn dat je het naar je zin hebt. Je vader heb ook een paar foto's door gestuurd naar ons wij gaan je site ook bekijken en volgen je op die manier. Succes Ben en Oda

  • 13 Juli 2006 - 16:51

    Azeri_styl:

    Fijn om te horen :D

    Er zijn weinig Nederlanders die naar mijn land afreizen want is geen makkie :P

    helemaal toff :D :D

    peace and respect

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Azerbeidjan, Stepanakert

Hein
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 521
Totaal aantal bezoekers 357556

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2005 - 25 Oktober 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: